Malajzia fővárosa és egyben legnépesebb városa is. Itt található az ország adminisztrációs, kereskedelmi és gazdasági központja. A város egyike a három maláj szövetségi területnek.
A várost 1857-ben alapították a Klang és a Gombak folyók találkozásánál. Az ón bányászatnak köszönhetően gyorsan fejlődött, és 1896-ban már a Maláj Államszövetség fővárosa lett. Ma már Kuala Lumpur az egyik leggyorsabban fejlődő város Délkelet-Ázsiában. Szingapúrt nem számítva Malájzia rendelkezik a térségben a legmagasabb egy főre jutó GDP-vel, messze megelőzve Thaiföldet, Indonéziát, a Fülöp-szigeteket.
Klíma: Éghajlata trópusi, magas páratartalommal és meleggel az év minden napján. Az esőzések intenzívebbek novembertől januárig, illetve április-május tájékán. Jellemzőek a helyi esők. Az éghajlat egyik jellemzője a magas páratartalom. Az átlagos hőmérséklet 30 °C, de a 20 °C már hidegnek számít. Kuala Lumpur centrumát évente többször elöntötte a hirtelen megáradó Klang folyó. Ilyenkor a közlekedés leállt a centrumban, kocsik rekedtek bent az elöntött mélygarázsokban. Szorosan beépült a belvárosi folyópart, lehetetlenné téve a meder szélesítését. Korábbi tanulmányok jvasolták, hogy az árvizek megakadályozására csapolják meg az árvízet egy nagy, 11,83 m belső átmérőjű, 9 km hosszú alagúttal a belvárosi szakasz fölött. Ez lett az „Többcélú, autópálya- és árvízelvezető alagút”
Közlekedés: A taxi olcsó, DE csak taxiórát használó kocsikba szabad beülni! Mindenképpen egyeztetni kell a sofőrrel, mielőtt az autóba beülnénk! Számtalan esetben csak összeget mondanak, ami persze jóval drágább, mint amennyit ténylegesen ki kellene fizetni (a rendes ár négyszerese). A metrót is érdemes használni, olcsó és elég modern.
Szállás: Mindenképp ajánlott valahol a központban hotelt keresni, mert ellenkező esetben sok időt és pénzt pazarolhatunk az utazásra. Óriási dugók vannak.
Helyi közlekedés
Balra tarts (jobb kormányos autók).
Az MAS (Malaysian Airline System ) a belföldi közlekedésben a legjelentősebb légitársaság.
A félsziget gyors, gazdaságos és kiterjedt buszhálózattal rendelkezik. A vonat szintén kényelmes és gazdaságos megoldást jelent, de csupán két vonalon közlekedik.
Nincs vizi összeköttetés a sziget és a félsziget között, így ezt a távolságot repülővel kell megtennünk.
Malajziába a repülési idő: kb. 14 – 16 óra. Sepangban (Kuala Lumpurtól 50 km-re) található Malajzia új nemzetközi repülőtere. Malajzia és Indonézia között hajóval közlekedhetünk. A belföldi közlekedésben a legfontosabb szerepet a MAS (Malaysian Airline System) légitársaság tölti be. A félsziget kiterjedt busz- és gazdaságos vonathálózattal rendelkezik.
Látnivalók
A Petronas-ikertorony, amely Malajzia legmagasabb épülete: A Petronas-ikertorony az építtető kőolajtársaság (Petronas) nevét viselő 452 méter magasfelhőkarcoló Kuala Lumpurban, Malajzia fővárosában. A világ legmagasabb épülete volt 2003-ig aszerint a ranglista alapján, amely a magasságot a főbejárat és a strukturális tetőpont különbségében határozza meg. Ez a besorolás azonban vitatott, hiszen a legmagasabb emelet csak 378 méter, a tető pedig 403 méter magasan található. A Sears Tower eme két pontot figyelmbe véve (412 m és 442 m) ugyanúgy magasabbnak tekintendő, mint az antennát is beleszámító magasságmérték esetében (527 m).
A két tornyot 172 méter (41. és 42. emelet) magasságban egy kétszintes acélhíd (ún. Skybridge) köti össze. Ez az 58 méter hosszú, 750 tonnás híd 2000-től a nyilvánosság számára is látogatható. A korlátozott számban rendelkezésre bocsátott, ingyenes belépőjegyek reggelente 8:30-tól kerülnek kiosztásra és általában kb. 2 órán belül el is kelnek. A tornyok csúcsai nem látogathatók.
A tornyok otthont adnak több bevásárlóközpontnak, a Petrosains Természettudományi Múzeumnak, a Malajziai Filharmonikusok koncerttermének, egy képzőműveszeti galériának és számtalan irodának. Különösen impozáns az itt található Suria KLCC (Kuala Lumpur City Center ) bevásárlóközpont a maga luxusüzleteivel és vendéglátóipari egységeivel. 41. emeleti Skybridge (reggel fél nyolcra érdemes ide érkezni).
§ Menara Kuala Lumpur: a második legmagasabb tv-torony Ázsiában (421 m)
§ Dataran Merdeka vagy Merdeka Square: a függetlenség tere
§ Sultan Abdul Samad Building
§ Istana Negara, a malajziai király rezidenciája
§ Lake Gardens: 92 hektáros park
§ Stadium Merdeka: sportstadion
§ Little India
§ China Town
§ Batu Caves
§ Madár park
§ Orchidea park
§ Lepke park
§ Aquarium
§ Central Market
§ Vonat állomás
§ Különböző mecsetek, templomok
Múzeumok
§ Maláj Nemzeti Múzeum (Muzium Negara)
§ Iszlám Művészeti Múzeum (Islamic Arts Museum)
§ Textilmúzeum (Kuala Lumpur Textile Museum)
§ Ázsiai művészetek múzeuma (Museum of Asian Arts)
Történelem
A város története az 1850-es években kezdődött, amikor Klang maláj főnök ónbányákat nyitott a területen. A várost ezután árvizek, tüzek, járványok és a Selangor polgárháború sújtotta.
Végül 1880-ban Selangor állam adminisztrációját Kuala Lumpurba telepítették át Klangból. 1881-ben egy tűzvész elpusztította a város faházait. Frank Swettenham, Selangor brit kormányzója úgy rendelkezett, hogy a házakat téglából építsék újjá. 1896-ban Kuala Lumpurt az újonnan alapított Maláj Államszövetség fővárosává választották.